Table of Contents:

  1. Hvad er forskellen på nudging og Adfærdsdesign?
  2. Hvor er Jytte fra marketing?
  3. Hvad betyder det at nudge?
  4. Hvad betyder at nudge?
  5. Hvad handler Jytte fra marketing?
  6. Hvad handler Jytte fra marketing om?

Hvad er forskellen på nudging og Adfærdsdesign?

Adfærdsdesign handler om at påvirke menneskers valg og adfærd i en forudsigelig retning ved at lave om på omgivelserne/rammer lige der, hvor man ønsker at handlingen skal ske. Nudging handler om det samme, men uden at begrænse individets valgmuligheder.

Hvor er Jytte fra marketing?

I "Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag" omsætter Morten Münster de seneste 40 års forskning i menneskers adfærd til en lettilgængelig metode i fire trin - og giver en håndsrækning til alle ledere og medarbejdere, der leder efter alternativer til de gængse virkemidler.

Hvad betyder det at nudge?

"Et nudge er et forsøg på at påvirke menneskers valg og adfærd i en forudsigelig retning og i overensstemmelse med deres reflekterede præferencer uden at begrænse deres valgmuligheder eller ændre afgørende ved handlingsalternativernes omkostninger, hvor omkostninger forstås som økonomi, tid, besvær, sociale sanktioner, ...

Hvad betyder at nudge?

"Et nudge er et forsøg på at påvirke menneskers valg og adfærd i en forudsigelig retning og i overensstemmelse med deres reflekterede præferencer uden at begrænse deres valgmuligheder eller ændre afgørende ved handlingsalternativernes omkostninger, hvor omkostninger forstås som økonomi, tid, besvær, sociale sanktioner, ...

Hvad handler Jytte fra marketing?

Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag Morten Münster gør dig klog på svaret: adfærdsdesign. Bogen præsenterer dig for en konkret metode i fire trin, der hjælper dig til at skabe strategier, der er bygget til menneskers biologi og psykologi. Normalpris: 179,95 kr.

Hvad handler Jytte fra marketing om?

Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til. Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv.