Table of Contents:
- Hvor ligger Word skabeloner?
- Hvor finder man skabeloner i Excel?
- Hvordan laver man en Brevskabelon?
- Hvad er dokumenttype?
- Hvordan laver jeg en Word template?
- Hvordan laver man et årshjul?
- Hvordan laver jeg et årshjul i Excel?
- Hvordan gemmer jeg et Word-dokument?
- Hvordan gemmer man et Word-dokument som skabelon?
- Hvad er forskellen på dokumenter og dokumentation?
- Hvad er dokument nr?
- Hvordan laver man en template?
- Hvordan laver man et afkrydsningsfelt i Word?
- Hvordan laver man et solstråle diagram?
- Hvad skal et årshjul indeholde?
Hvor ligger Word skabeloner?
Indlæse skabeloner eller tilføjelsesprogrammet- I Word 2010, 20 skal du vælge Filer > Indstillinger >tilføjelsesprogrammet. ...
- På listen Administrer skal du vælge Word-tilføjelser ogderefter klikke på Gå.
- Klik på fanen Skabeloner.
Hvor finder man skabeloner i Excel?
I dit Office-program skal du klikke på Filer > Indstillinger > Gem og derefter indsætte adressen i feltet Standardplacering for personlige
skabeloner.
Hvordan laver man en Brevskabelon?
Gem et dokument som en
skabelon Klik på Gem som i menuen Filer. Klik på Word-
skabelon ( . dotx) i genvejsmenuen Formater. Skriv det navn, du vil bruge til den nye
skabelon, i dialogboksen Gem som, og klik derefter på Gem.
Hvad er dokumenttype?
Dokumenttyper bruges til at kategorisere de dokumenter, du vedhæfter til de poster eller skabeloner, du opretter. Dokumentstyriingssystemet kan håndtere flere typer dokumenter. Dette inkluderer breve, regneark og noter.
Hvordan laver jeg en Word template?
Gemme et Word-dokument som en skabelon- Klik på Filer > Åbn.
- Dobbeltklik på Denne PC. (I Word 2013, skal du dobbeltklikke på Computer).
- Gå til mappen Brugerdefinerede Office-skabeloner, der findes under Dokumenter.
- Klik på skabelonen, og klik på Åbn.
- Foretag de ønskede ændringer, og gem og luk derefter skabelonen.
Hvordan laver man et årshjul?
Her er fem gode råd ifm udformningen af et godt
årshjul: Grupper jeres opgaver i en række overordnede processer eller hovedopgaver, som fx budget, regnskab, strategi, evaluering, arrangementer m.v. Det gør det nemmere at skabe overblik og synliggøre de fælles og hovedopgaver. Et
årshjul er ikke en kalender!
Hvordan laver jeg et årshjul i Excel?
Sådan bruger du Årsplan med årshjul i Excel- Vælg fanen Årsplan.
- Skriv dine opgaver ind i kolonne A.
- Skriv datoer for opgavestart ind under den relevante måned i kolonne B:M. BEMÆRK du skal skrive dato og måned f. eks. 1-10 for den 1. oktober.
- Udfyld de øvrige kolonner efter behag.
Hvordan gemmer jeg et Word-dokument?
Gem som et andet filnavn- I menuen Filer skal du klikke på Gem som eller trykke på +Skift+S.
- Hvis du vil gemme filen i en anden mappe end den aktuelle mappe, skal du gå til den pågældende mappe.
- Angiv et andet filnavn i feltet Gem som.
- Klik på Gem.
Hvordan gemmer man et Word-dokument som skabelon?
Gemme et Word-dokument som en skabelon- Klik på Filer > Åbn.
- Dobbeltklik på Denne PC. (I Word 2013, skal du dobbeltklikke på Computer).
- Gå til mappen Brugerdefinerede Office-skabeloner, der findes under Dokumenter.
- Klik på skabelonen, og klik på Åbn.
- Foretag de ønskede ændringer, og gem og luk derefter skabelonen.
Hvad er forskellen på dokumenter og dokumentation?
Et
dokument er en vis afgrænset mængde af information registreret på et medium. Et
dokument kan håndteres som en enhed i en dokumentationsproces. Et
dokument kan indeholde tekst, billeder, logoer, varemærker, piktogrammer m.v. Et
dokument kan være en publikation, et upubliceret
dokument eller en grå publikation.
Hvad er dokument nr?
Det er normalt at benytte et
dokument-nummer for at identificere et dokument. Et
dokumentnummer er unikt. Versioner af samme dokument har samme
dokumentnummer, men til
dokumentnummeret føjes et versionsnummer, som tilsammen giver entydig identifikation.
Hvordan laver man en template?
Gemme et Word-dokument som en skabelon- Klik på Filer > Åbn.
- Dobbeltklik på Denne PC. (I Word 2013, skal du dobbeltklikke på Computer).
- Gå til mappen Brugerdefinerede Office-skabeloner, der findes under Dokumenter.
- Klik på skabelonen, og klik på Åbn.
- Foretag de ønskede ændringer, og gem og luk derefter skabelonen.
Hvordan laver man et afkrydsningsfelt i Word?
Oprette en tjekliste, du kan afkrydse i Word- Opret din liste.
- Placer markøren i starten af den første linje.
- Gå til fanen Udvikler, og klik derefter på Afkrydsningsfelt.
- Hvis du vil have et mellemrum efter afkrydsningsfeltet, skal du trykke på tabulatortasten eller mellemrumstasten.
Hvordan laver man et solstråle diagram?
Oprette et solstrålediagram- Vælg dine data.
- Klik på Indsæt > Indsæt hierarkidiagram > Solstråle. Du kan også bruge fanen Alle diagrammer i Anbefalede diagrammer til at oprette et solstrålediagram, selvom solstrålediagrammet kun kan anbefales, når der er tomme celler i den hierarkiske struktur.
Hvad skal et årshjul indeholde?
Årshjulet samler de administrative processer for økonomi, strategi og HR i en statslig institution. Følgende processer er inkluderet i
årshjulet: Disse processer repræsenterer de eksterne krav, som institutionen
skal opfylde, og de interne processer, som finder sted henover året.