Table of Contents:

  1. I hvilket tidsrum leverer PostNord pakker?
  2. Hvis man ikke afhenter pakke?
  3. Kan man ændre leveringsadresse PostNord?
  4. Kan man sende pakke uden label?
  5. Hvad tid på dagen kommer posten?
  6. Hvad sker der med uafhentede pakker Postnord?
  7. Hvad sker der hvis man ikke henter sin pakke GLS?
  8. Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke GLS?
  9. Hvad sker der hvis en pakke bliver sendt retur?
  10. Hvad sker der hvis man ikke henter sin pakke dao?
  11. Hvor mange gange om ugen får man post?
  12. Hvordan tilmelder man sig FlexChange?
  13. Hvordan får jeg FlexChange?
  14. Hvad betyder levering til dør?
  15. Hvilke dage leverer PostNord breve?

I hvilket tidsrum leverer PostNord pakker?

Vi sørger for levering af dine forsendelser inden kl. 9:00 eller kl. 12:00, mandag til fredag. Tidsbestemt Levering kan tilkøbes for PostNord Parcel, Paller og Stykgods til udvalgte områder i Danmark.

Hvis man ikke afhenter pakke?

Hvis du ikke har hentet din pakke i pakkeshoppen indenfor 14 dage, vil pakken blive sendt retur til os. Du bedes kontakte os og opgive dit ordrenummer. Du bliver opkrævet nyt fragtbeløb, fordi vi skal gensende pakken til dig. Hvis du ikke har hentet sin pakke, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet.

Kan man ændre leveringsadresse PostNord?

I stedet for at vi lægger pakken til afhentning på posthuset eller i Pakkeboksen, kan du nu give PostNord en engangsfuldmagt. Det betyder, at du selv kan vælge, om den pågældende pakke skal stilles et sted på din adresse fx i garagen eller om den skal afleveres til din nabo.

Kan man sende pakke uden label?

Med daoE-LABEL har du mulighed for at sende pakker, uden at skulle printe en label. Dette gøres ved at skrive en ni-cifret kode på pakken, og indlevere den i en daoSHOP. Nemmere bliver det ikke! Den ni-cifrede kode skal skrives med vandfast tusch eller pen, på papir eller pap.

Hvad tid på dagen kommer posten?

Alle forsendelser, undtagen tidsbestemte luftfragtleveringer, leveres normalt mellem kl. 9.00 og kl. 19.00 (og nogle gange senere) til privatadresser og inden lukketid til erhvervsadresser.

Hvad sker der med uafhentede pakker Postnord?

​For at skabe tryghed for modtager og mindske antallet af uafhentede pakker, sender vi adviseringer til dine kunder. Alle adviseringer indeholder pakkens stregkodenummer, så pakken kan spores via Track & Trace. Vi sender beskeder per sms og/eller e-mail helt uden beregning. For besked per brev opkræver vi et gebyr.

Hvad sker der hvis man ikke henter sin pakke GLS?

I visse lande kan der forekomme nabolevering, hvis modtager ikke træffes på adressen. 2.5 Hvis GLS ikke træffer nogen på modtageradressen, indleverer GLS pakken i en GLS PakkeShop eller på et GLS depot. Modtager får information om dette. Efter 7 kalenderdage returnerer GLS pakken til afsender.

Hvad sker der hvis jeg ikke henter min pakke GLS?

Afviser du at modtage pakken, sender vi den tilbage til afsender. Pakken ligger allerede nu klar til afhentning de næste 10 hverdage på depotet. Ønsker du at afhente den her, behøver du ikke udfylde formularen, men kører blot til adressen, som står i din besked fra GLS..

Hvad sker der hvis en pakke bliver sendt retur?

Fastholder kunden købet, skal du sende pakken retur. Hvis pakken ikke blev hentet, fordi kunden glemte at hente den, skal genfremsendelsen ske for kundens regning. Hvis det derimod skyldes, at kunden ikke fik besked om, at pakken blev leveret, skal du betale for genfremsendelsen.

Hvad sker der hvis man ikke henter sin pakke dao?

Efter 10 dage returnerer dao ikke afhentede pakker til afsender. 2.6 For pakker afsendt på en erhvervsaftale kan returnering, genlevering og omadressering medføre en ekstra afregning.

Hvor mange gange om ugen får man post?

Vi omdeler pakker i vores stærke netværk 7 dage om ugen. Dine kunder kan hente deres pakker dag-til-dag i hele landet. Vi leverer til alle åbne posthuse, pakkebokse samt Collect In-store-butikker. Et mindre antal posthuse er lukket lør- og søndage.

Hvordan tilmelder man sig FlexChange?

Modtagerflex er en permanent aftale, og du kan nemt tilmelde dig i PostNords app eller ved henvendelse til Kundeservice på 70 70 70 30. To muligheder for fuldmagt til at stille en pakke uden kontakt: Med FlexChange giver du via SMS eller mail besked om, at pakken må stilles på adressen.

Hvordan får jeg FlexChange?

Kunden får en meddelelse med leveringsdag via sms eller e-mail med et link til PostNords internettjeneste, når pakken er på vej. Derefter kan de ved hjælp af FlexChange vælge, om pakken skal stilles derhjemme på et anvist sted eller hos til naboen, selv om der ikke er nogen hjemme på leveringstidspunktet.

Hvad betyder levering til dør?

Levering til døren Vi bringer din pakke til modtagerens adresse, det kalder vi Home. For at vi kan give din kunde den bedste og mest fleksible levering, skal du elektro- nisk sende os modtagerens mobilnummer eller e-mailadresse.

Hvilke dage leverer PostNord breve?

Pakker og Quickbreve leveres fra dag til dag fra mandag til fredag, mens almindelige breve leveres inden for 5 hverdage. Pakker bestilt uden omdeling leveres direkte til posthuse og Pakkebokse fra mandag til lørdag.