Table of Contents:

  1. Hvad er meso træning?
  2. Hvordan træner man hypertrofi?
  3. Hvordan træner man de forskellige muskelgrupper?
  4. Hvordan tager man på i muskelmasse?
  5. Hvad betyder RIR træning?
  6. Hvad er Hypertrophy?

Hvad er meso træning?

Meso cyklus danner rammerne for periodeplan på 2-8 uger hvor træningen indrammes i kortere faser. Mikro fasen beskriver træningen der praktiseres på ugebasis og som dagsplaner. Læg se dine strategier ud over uger således du arbejder ud fra tendenser og udvikling.

Hvordan træner man hypertrofi?

Hypertrofisk styrketræning Hypertrofitræning er primært en træningsform, hvor man arbejder med gentagelser i et breddere spektrum (5-20), mange sæt, langsom udførelse og hyppige træningspas; alt der kan forøge den samlede træningsvolumen ugentligt.

Hvordan træner man de forskellige muskelgrupper?

Den gode rækkefølge
  1. Træn overkroppens store muskler i bryst og ryg, fx med bænkpres og træk til brystet.
  2. Træn underkroppens store muskler i lår og baller. ...
  3. Træn arme, både forsiden og bagsiden, med fx biceps curls og tricepspres, og eventuelt også skuldre og ben med små øvelser som skulderløft og knæekstension.

Hvordan tager man på i muskelmasse?

Man får ikke større muskler, hvis man ikke indtager den korrekte mængde føde, med den rette sammensætning. Det er vigtigt, at man få nok protein hver dag. Man bør tilstræbe sig, at man får i omegnen af 1,5-2 gram protein pr. kg kropsvægt på daglig basis.

Hvad betyder RIR træning?

Repetitions in reserve – “RIR” Når du er færdig med et sæt, vurderer du hvor mange gentagelser du kunne have lavet ekstra. Dvs. lavede du 10 gentagelser, men føler, at du kunne have lavet 2 mere, så er RIR 2.

Hvad er Hypertrophy?

Hypertrofi (fra græsk ὑπέρ- hyper- "større/flere", -τροφή, -trophia "ernæring/vækst") er et lægeligt udtryk, som betegner forøgelsen eller svulmen af celler, væv, legeme eller organ. Årsagen til dette kan være rigelig ernæring, øget brug eller hormonstimulation.