Table of Contents:

  1. Hvad koster et medlemskab af Tænk?
  2. Hvad gør Forbrugerrådet Tænk?
  3. Hvem oprettede Tænk i 1964?
  4. Kan man ringe til Forbrugerrådet?
  5. Hvordan opsiger man taenk?
  6. Hvem oprettede Tænk?
  7. Hvem finansierer Forbrugerrådet Tænk?
  8. Hvad er Center for Klageløsning?
  9. Hvem skal betale fragt ved defekt vare?
  10. Hvad er en forbrugerorganisation?

Hvad koster et medlemskab af Tænk?

For bare 54 kr. om måneden får du adgang til alle test på taenk.dk, medlemsmagasinet, gratis juridisk rådgivning og meget mere.

Hvad gør Forbrugerrådet Tænk?

Forbrugerrådet Tænk er en uafhængig forbrugerorganisation, der arbejder for at fremme bæredygtigt og socialt ansvarligt forbrug og velfungerende markeder med det formål at sikre forbrugernes rettigheder og gøre forbrugerne til en magtfaktor på markedet.

Hvem oprettede Tænk i 1964?

Tænk blev grundlagt af Forbrugerrådet i 1964 af selveste Poul Henningsen.

Kan man ringe til Forbrugerrådet?

Kontakt rådgivningen Ring til os på telefon 77 41 77 41 (tast 2 i menuen). Som medlem af Forbrugerrådet Tænk, kan du få rådgivning via e-mail, og du kommer forrest i telefonkøen, når du ringer til os.

Hvordan opsiger man taenk?

Vil du ændre adresse, opsige eller har du spørgsmål til køb på hjemmesiden? Kontakt medlemsservice her. Brugernavn, kodeord, login-problemer kan du finde hjælp til her. Opsig medlemskab eller stop aftale på din profilside på taenk.dk, så den stopper inden din næste betalingsperiode.

Hvem oprettede Tænk?

Lis Groes skabte det moderne Forbrugerrådet Tænk som en organisation, der havde antennerne ude mod alle former for forbrug – lige fra biler, banker til børnepleje. Hun så også fremad mod EF, som Danmark blev medlem af i 1973.

Hvem finansierer Forbrugerrådet Tænk?

Forbrugerrådet Tænk er en privat interesseorganisation, og vores indtægter kommer fra især fra tre kilder: Vores medlemmer, eksterne samarbejdspartnere og en finanslovsbevilling.

Hvad er Center for Klageløsning?

Center for Klageløsning og Forbrugerklagenævnet behandler klager over forbrugerkøb – dvs. klager over aftaler om køb af varer eller tjenesteydelser, som er indgået mellem en forbruger og en erhvervsdrivende.

Hvem skal betale fragt ved defekt vare?

Er en klage omfattet af reklamationsretten, skal afhjælpning være gratis for kunden. Som sælger skal du i den forbindelse betale alle udgifter, også transport.

Hvad er en forbrugerorganisation?

De nationale forbrugerorganisationers rolle De nationale forbrugerorganisationers mål er at sikre, at forbrugerne kender deres rettigheder og er i stand til at udøve dem. Et andet mål er at repræsentere EU's forbrugere i udarbejdelsen af forbrugerbeskyttelseslovgivning.